Terapia pedagogiczna swym oddziaływaniem obejmuje dzieci mające problemy z funkcjonowaniem zarówno w sferze intelektualnej, emocjonalnej i ruchowej oraz z deficytami parcjalnymi w obrębie analizatorów wzrokowego i słuchowego. Wymagają one bowiem dodatkowego wsparcia , czasami odmiennego postepowania terapeutycznego oraz specjalistycznej opieki rewalidacyjnej.
Z uwagi na wyjątkowy okres pandemii , w którym znaleźliśmy się wszyscy proponuję dzieciom udział w wykonywaniu w sposób zdalny załączonych ćwiczeń. Można je również dzieciom wydrukować i zachęcać do ich wykonania w wersji papierowej. Oczywiście niezbędna będzie pomoc rodziców podczas ich wykonywania.
Zaprezentowane ćwiczenia i zabawy przeznaczone są przede wszystkim dla starszaków przedszkolnych oraz uczniów młodszych klas szkoły podstawowej.
Ćwiczenia podzielone są na kategorie:
- Stymulowanie i rozwój percepcji wzrokowej.
- Stymulowanie i rozwój percepcji słuchowej.
- Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi.
- Ćwiczenia usprawniające koordynacje wzrokowo- ruchową.
- Ćwiczenia relaksacyjne.
Przydatne linki do ćwiczeń:
Ten link zawiera ćwiczenia rewalidacyjne dla wszystkich opisanych wyżej niepełnosprawności,
http://files.wszpwn.com.pl/www/eBooks/Pewny-start_Zaj%C4%99cia-rewalidacyjne.pdf
a ten z kolei do wspólnego posłuchania utworu A. Vivaldiego „ Wiosna”.
Vivaldi – wiosna muz.
Należy je skopiować do przeglądarki.
Gabriela Pogorzelec